Jumat, 28 Desember 2012

EKIOSKU.COM JUAL BELI ONLINE AMAN

EKIOSKU.COM JUAL BELI ONLINE AMAN Kerana ia kelihatan sekarang, Pihak Berkuasa Palestin (PA) seolah-olah agak ditentukan secara rasmi meminta Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) untuk mengiktiraf "Palestin" dalam sempadan jun 4, 1967, sebagai sebuah negeri anggota organisasi antarabangsa.
 
Setakat ini, Seramai 140 negeri telah memberi isyarat kesediaan mereka untuk menyokong tawaran keahlian PBB Palestin. Fakta ini sahaja boleh dilihat sebagai kemenangan besar simbolik diplomatik bagi Palestin dan kegagalan muram diplomatik bagi Israel. Bagaimana kemenangan ini akan nyata dirinya di atas tanah adalah satu perkara yang sangat berbeza.
 
Israel telah cuba agak sedaya upaya untuk mendapatkan sebagai negara yang mungkin untuk menggagalkan jangkaan langkah Palestin di PBB. Walau bagaimanapun, ia kelihatan bahawa sekarang usaha Israel menghadapi tentangan sengit di ibu begitu banyak bahawa diplomat Israel, termasuk duta Israel ke PBB, telah mengakui kekalahan dalam hal ini.
 
Ini tidak bermakna pada semua bahawa keadaan apartheid akan menyerahkan esok dan datang kepada terma dengan hak-hak sah dan diiktiraf antarabangsa Palestin kebebasan dan penentuan nasib sendiri.
 
EKIOSKU.COM JUAL BELI ONLINE AMAN Jauh dari itu, Israel akan cuba untuk memanipulasi dan teliti mengeksploitasi setiap leverage yang dibayangkan Amerika untuk memaksa PA, yang kewangan hidup bergantung sebahagian besarnya kepada bantuan Amerika dan Eropah, sama ada untuk menimbang semula rancangannya di PBB atau tunduk kepada telunjuk Israel dan memeras ugut taktik, contohnya dengan berikrar bahawa sempadan terakhir bakal entiti Palestin hanya akan diputuskan melalui rundingan damai dengan negara Yahudi.

 
Tidak perlu dikatakan, seperti ikrar oleh kepimpinan Ramallah, tanpa mengira bagaimana sebenarnya akan worded, akan mengeja bencana bagi aspirasi hak dan Palestin sejak ia berkesan akan memberikan entiti Zionis kuasa veto dan berkata akhir atas bentuk dan watak akan menjadi kerajaan.
 
Israel, seperti yang kita semua tahu, menganggap Tebing Barat, Baitulmuqaddis Timur dan Gaza dipertikaikan bukannya tanah diduduki dengan melanggar undang-undang antarabangsa dan pelbagai resolusi PBB.
 
Oleh itu, memberi Israel hak untuk menentukan sempadan negeri Palestin akan menjadi sama seperti untuk menerima naratif Israel, sekurang-kurangnya de facto.
 
Setakat ini, kepimpinan Ramallah telah berjaya menentang usaha Amerika untuk memujuk atau memaksa PA untuk menimbang semula tawaran keahlian PBB.

 
Ini tidak bermakna, bagaimanapun, bahawa pentadbiran Obama akhirnya akan membuat keputusan untuk menjadi peringkat diketuai dan datang kepada terma dengan aspirasi rakyat Palestin.
 
Pada akhir hari ini, Presiden Obama menyedari bahawa pentadbiran beliau sedang digari oleh pelbagai belenggu dan cengkaman Yahudi, dan bahawa dalam kes dia menahan dirinya dari menelan umpan Yahudi, cangkuk, garis dan batu ladung, dia akan melakukan pra- pilihanraya bunuh diri politik dan seterusnya membentangkan Republikan, termasuk Parti Nazi seperti Teh apa yang boleh menjadi penentu kemenangan propaganda.
 
EKIOSKU.COM JUAL BELI ONLINE AMAN >>>mwb>>> Oleh itu, ia adalah berkemungkinan bahawa Obama akan pergi ke apa-apa takat untuk menunjukkan dan menegaskan kesetiaan kepada Israel, jika hanya untuk meningkatkan peluang semula pilihan rayanya dan menangkis serangan pedas oleh anjing limbungan media yang dikawal Yahudi.

 
Obama, seperti semua haiwan lain politik, malah mungkin membuat keputusan untuk mengorbankan kepentingan nasional Amerika, seperti mengasingkan revolusi Arab dan Islam pendapat awam, demi memujuk Barons perompak beberapa Yahudi yang tidak akan teragak-agak untuk memeras ugut rakyat Amerika untuk memberi Israel lepas dolar Amerika dan menumpahkan titisan terakhir darah Amerika demi memuaskan ragam pengembangan Yahudi wilayah di Timur Tengah.
 
Cahaya, rakyat Palestin, termasuk kepimpinan Ramallah, akan perlu menunjukkan keazaman yang sebenar untuk menahan dan menentang tekanan Amerika dan lain-lain. Saya tahu ini tidak akan mudah terutama apabila kehidupan rakyat terjejas.

EKIOSKU.COM JUAL BELI ONLINE AMAN
Walau bagaimanapun, mendapat kebebasan kita dari kuasa yang nyata jenayah penjajah yang bertujuan penghapusan negara kita dan pupus dari muka bumi patut menjadi keutamaan penting kami.
 
Malangnya, kepimpinan PA tidak terkenal untuk kesabaran besi-berpakaian dan daya tahan, terutama dalam menghadapi tekanan kewangan. Inilah sebabnya mengapa PA mesti diingatkan bahawa kepuncanya merupakan garis merah muktamad setakat rakyat Palestin bimbang.
 
Kepada Israel, ia adalah jelas bahawa negeri Zionis akan berkelakuan bersifat mengenai pengiktirafan mungkin oleh PBB sebuah negara Palestin dan pemberian seperti sebuah negeri yang penuh PBB keahlian. Ini, sekurang-kurangnya dari sudut pandangan undang-undang antarabangsa, akan mengubah punca Palestin daripada orang yang merana di bawah pendudukan tentera asing ke PBB ahli-negeri di bawah pendudukan tentera asing. Tidak perlu dikatakan, Israel dreads prospek ini sangat banyak.
 
Perkembangan seperti itu akan kos Israel banyak pengasingan diplomatik dan membuat negara Yahudi kelihatan lebih sebuah negeri pariah dan kurang ahli yang sah masyarakat antarabangsa.
 
Tidak kurang, dengan Israel mempunyai kerajaan yang nyata fasis, dikawal ketat oleh guru fasisme Yahudi dan fundamentalisme agama yang akan melakukan terfikir untuk demi melihat sewenang nasionalis Yahudi dan agama menjadi kenyataan, ia adalah lebih berkemungkinan bahawa Israel akan mengambil zalim langkah sama ada untuk menggagalkan aspirasi Palestin atau azab dan Palestin ganas kerana berani untuk mencabar kuasa yang besar Israel, terutama hegemoni Israel de facto atas politik dan dasar dan Amerika.
 
Terdapat beberapa senario bahawa Israel boleh mengambil dalam kes Palestin menunjukkan kesungguhan yang tidak berbelah bagi untuk menyeberangi Rubicon, sekali dan untuk semua.
 
Pertama, Israel boleh semula mengenakan pekerjaan langsung di seluruh wilayah-wilayah yang diduduki oleh merombak kerajaan PA. Walau bagaimanapun, ini adalah mustahil untuk berlaku sejak Israel akan kehilangan aset strategik berharga, iaitu kewujudan pihak berkuasa kuasi-nasional Palestin menjalankan fungsi kuasa penjajah manakala meninggalkan hampir semua aset asas pendudukan Israel tidak terjejas.
 
Kedua, Israel boleh mengambil keputusan ruam kepada Bank lampiran Barat. Senario ini juga tidak mungkin sejak penambahan beberapa juta orang bukan Yahudi ke Israel akan menjadi mimpi ngeri demografi sebagai negara Yahudi kemudian akan kehilangan identiti Yahudi.
 
Israel boleh cuba untuk memintas prospek ini dengan memulakan apartheid formal atau tidak formal (seperti keadaan sekarang). Walau bagaimanapun, mengekalkan apartheid akan menjadi pilihan yang buruk bagi masyarakat Yahudi di seluruh dunia sedar PR.
 
EKIOSKU.COM JUAL BELI ONLINE AMAN >>> Senario yang ketiga dan yang paling mungkin adalah bahawa Israel hanya akan cuba berpaut kepada status quo untuk seberapa lama yang boleh dengan harapan mendapat lebih banyak masa untuk membina lebih banyak penempatan dan terutama dalam usaha untuk menggagalkan Palestin ke dalam memasuki rundingan terbuka dengan Israel sombong yang akan membawa kepada Palestin menyerahkan telunjuk Israel.
 
Tidak kurang, dan memandangkan fakta-fakta di atas tanah, ia adalah hampir mustahil bagi mana-mana kerajaan Israel bakal bersetuju untuk kembali ke sempadan 4 jun 1967, yang akan memerlukan pembongkaran koloni banyak Yahudi, dilihat mengikut segmen besar daripada Yahudi Israel sebagai mata epal Israel dan langkah kedua terakhir sebelum penebusan Yahudi.
 
Ini meninggalkan kita dengan fakta tidak selesa, iaitu konflik Arab-Israel tidak boleh benar-benar dapat diselesaikan tanpa sebelah menderita kemenangan bersejarah akhir manakala pihak lain mengalami kekalahan bersejarah akhir. EKIOSKU.COM JUAL BELI ONLINE AMAN

Tidak ada komentar:

Posting Komentar